Hur dom än

"Be the change you wanna see in the world." Ghandi

"Rock bottom became solid foundation on which I rebuilt my life." JK Rowling

"Det är inge synd om dig. 
Du är bara van." 
Oskar Linnros

Ord, ord, ord. Jag samlar på ord. Mina ord, andras ord. De ramlar in i mitt liv från låtar, böcker, filmer. Allt jag möter. Människor jag pratar med som säger något bra. Så jag släpper fram mitt pretentiösa jag och försöker tänka att jag inte spelar så djäkla stor roll utan alla dessa ord, som skapar en sådan magi, dem är vad som spelar roll. Det är orden som formar livet. 
I allt vi gör spelar orden roll. När vi pratar eller messar med de människor som är en del i våra liv, när vi möter någon på gatan som frågar om vägen. När vi läser en skylt som bekräftar att vi är på väg åt rätt håll.  När vi tar upp en tidning och eller bok och transporteras bort till en annan värld, ett annat liv. Då förändras våra egna liv. 
Utan orden, kommunikationen, tankarna och viljan att berätta stannar världen.

"Create something." Jac Vanek

Ord som gjorde mig glad 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt