Guldkanter

På morgnarna har jag ofta svårt att gå upp ur sängen trots att jag är en morgonmänniska i den meningen att jag hellre är uppe tidigt och startar dagen än sitter uppe sent på kvällen. För att komma igång spelar jag ofta musik jag blir glad av och försöker tänka massa positiva tankar för att höja energin. Jag tror verkligen att det är kärnan i att må bra.
Att lyssna till mig själv och göra mer av det just jag mår bäst av och att välja tankarna.
Så långt det går undviker jag att klaga, jag försöker berätta saker utan att värdera dem. Jag tänker på vilka ord jag använder. Då kan jag vända en regnig och mörk novemberdag till att det kommer bli ljusare om några veckor och regnet är mysigt att lyssna på när det slår mot fönsterrutan.
Det kan kännas segt ibland, men det finns alltid något litet positivt, en liten guldkant på tillvaron. Jag samlar på guldkanterna och får vardagen att glittra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt