Svenska hjältar



Jag är ofantligt tacksam att jag nominerade dessa två till Svenska Hjältar. Och att juryn valde ut dem till vinnare. Jag är så stolt att deras arbete lyfts och hyllas och att människor stöttar Tilia ekonomiskt så vi kan fortsätta hjälpa unga med psykisk ohälsa.
Kvällen igår hade många höjdpunkter. En av de största var att vi som på olika sätt är involverade i Tilia fick en chans att ses och fira det här tillsammans. Jag önskar att vi alla kunnat vara där. Tack för en härlig kväll, för kramar, skratt, näsdukar, leenden och ännu mer kramar. Var och en av er är unik och strålande! Var och en av er är hjältar!
Jag blev mållös och grät floder när Jenny kramade om mig och sa att hon var stolt över min utveckling, från stödsökande i deras självkänslakurser till delaktig i att starta Tilias första lokalavdelning. Jag är stolt över mig själv och innerligt tacksam för att Annso och Jenny finns och startat Tilia och att de tror på mig i det här. Utan de skulle inte jag vara den jag är idag, de är mina förebilder och inspiratörer. Tack vare dem har jag idag självkänslan och modet att följa mina egna drömmar. Att se individens möjligheter och kompetenser är kärnan i Tilia och det hoppas jag kunna sprida vidare till fler.
Tack vare den här föreningen har jag fått många fina, nära vänner som jag fick träffa igår och jubla med. Stora kramar till er allihop och tack för att ni finns! Hela kvällen bubblade jag av känslostormar, allt från skräck och sorg till glädje och enorm stolthet. Historierna om människors hjältedåd gjorde mig alldeles matt. På fredag (TV4 kl 20.00) får ni se sann kristendom, människor på rätt plats i rätt tid med ett ofattbart mod, enorm styrka och eldsjälar utan dess like. Vi är varandras medmänniskor och vi kan alla välja att göra gott. Hela tiden.
Jag var lite star-struck under kvällen och Sara och jag knäppte en bild med Anja Pärsson och pratade en stund med henne. Jag pratade med Mark Levengood och han gav mig en spontankram. Men större än det var ändå Max, en kille som kom fram till mig i garderoben och berömde oss på Tilia för att vi gör ett så bra jobb. Jag tror inte han hört om oss innan ikväll och det berörde mig väldigt mycket. Vid det läget hade jag visserligen gråtit av glädje nonstop i närmare en timma så jag var ganska uppriven. Men han berörde mig verkligen. För det är människor som honom Tilia handlar om, unga som mår dåligt och vill ha någon som lyssnar och finns där med värme och en kram.Tack för dina fina ord!

Jag och min hjälte <3

och nästa hjälte <3
Linda, Sara, Emilie och Jag. Blir alltid glad av att träffa er <3

Jag och Denise <3 


En liten del av Tilias volontäteam! Ni är bäst!


Vill du stödja Tilia ekonomiskt kan du swisha valfritt belopp till 123 170 7181
Är du stödsökande så finns Tilia varje dag i chatten på hemsidan, där finns också information om mentorskap, stödgrupper, telefonstöd och hur du gör för att stötta föreningen.
www.foreningentilia.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt