Förminska aldrig dig själv och den du är

Efter en otrolig kväll med Tilia igår har jag idag blivit rörd av alla fina kommentarer jag fått och de underbara människor jag lärt känna tack vare Tilia.
Att få ett sådant här meddelande från en stark, kämpande ungdom som jag träffat en gång via Tilia, det får ju vem som helst att bli lite tårögd:
"Den du är och det du gör är helt fantastiskt! Glöm aldrig det! En dag så vill jag vara lika trygg som du verka att vara. "
Att förstå att jag inspirerar och uppmuntrar andra att må bra får mig att må bra och vilja fortsätta med det här.
Någon timma tidigare upptäckte vi att vi blivit mycket fint citerade i VK av journalisten som intervjuade oss:
"I dagens Weekend kan du läsa om tre unga kvinnor som jag mött, men som kämpat sig genom ungdomsåren med psykisk ohälsa. När jag frågade dem vad som saknades blev svaret entydigt: självkänsla. Att känna ett värde och älska sig själv, inte bara när man är bäst i klassen eller gjort flest mål på fotbollsplanen.
"Folk borde bli bättre på att berömma personlighet istället för prestationer och utseende, att någon varit snäll eller är modig exempelvis" menar de.
Just det citatet låter jag dröja kvar i minnet, kanske får det bli ett av mina viktigaste mamma-missions. Det sista jag vill är nämligen att våra två döttrar växer upp till prestationsprinsessor som inte lärt sig konsten att älska sig själva för just den de är."  
Så vi gör skillnad. Tilia gör skillnad och är viktigt. Jag är stolt, jag är glad och jag är tacksam att jag är precis här, just nu.

När jag jobbat med mig själv har jag lärt mig vad som får mig att må bra. Det här: 
Förminska aldrig någonsin dig själv. Spara på alla fina ord människor säger om dig och det du gör och skaka av dig det negativa som inte får dig att växa. Det samhälle vi lever i uppmuntrar inte till egenkärlek. Ta mod till dig och gör det ändå. Det är bara du som vet om att du sparar på de fina orden. Gör det för din egen skull. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt