Veronica Mars

Veronica Mars. Den serien får mig att gråta, inte lita på en enda människa, älska av allt jag har, bli totalt uppslukad av hur fösälskad det går att vara (se Logans ögon, kroppshållning m.m när han är orolig för Veronica).
Den är sorglig, spännande, cynisk. Beskriver hur alla människor egentligen inte alls är så lyckade utan har fullt med brister.
Utöver allt detta så får den mig att vilja köpa kläder, använda smycken och hårband och ha en likadan handväska som Veronica. Hittade den här hemsidan, där någon underbar människa gör kopior av väskan. (20 års dag någon...?)
Tänk att det finns så många nördar! 
Jag har inte hennes förmåga att lösa brott och smyga in på låsta kontor eller datorer. Jag är inte lika psykiskt skadad som henne, jag tänker kanske mer gott om människor än hon gör. 
Men jag gillar hennes stil, hennes självklara sätt att vara sig själv. Kämpa för rättvisan, inte bete sig som en bimbo bara för att hon dejtar stans rikaste kille (som btw också är fruktansvärt psykiskt skadad). Hon är grym helt enkelt.
Plockade också upp en suverän quote från tjejen som Logan ofrivilligt blir barnvakt åt:
"People in love shouldn't break up. Giving up is just, stupid."

Veronica, med väskan www.buzzsugar.com




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt