Bra dag

Idag var en bra dag. Solen sken, det var första dagen på påsklovet, jag fick vara ute hela eftermiddagen på jobbet och träffa gamla elever och kollegor.
Men dagens höjdpunkt var samtalet jag hade med den psykolog på KÄTS som höll i den forskningsstudie jag deltog i i och med min behandling. Eftersom det är ungefär ett år sedan (26/3-13) sen jag avslutade min behandling ville hon avsluta den genom Stepwise. Så nu har jag, förhoppningsvis för sista gången någonsin, fyllt i Stepwise formuläret och idag ringde hon upp för att berätta "resultatet". 
Jag är frisk. 

Jag visste att jag är frisk och har känt det länge, men det blir en lättnad att få höra det så tydligt. Precis som det var en lättnad att i oktober 2012 få diagnoserna på papper. 

Nu är det över. 
Aldrig mer.
Det kan bara gå framåt från det här. 

Dagens låt: 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt