Cento

Skrivuppgift där alla meningar redan är skrivna av någon annan. Ett collage av filmer, böcker, sånger och tv-serier.

Nu lever jag mitt liv, inte bara överlever för stunden. Världens händelser ramlade ner i hallen. Där jag kommer ifrån.
Människor som är kära borde aldrig göra slut. Ge upp är bara korkat. Jag försökte bara hitta en plats där någon såg att jag fanns. Jag har mera tålamod än vad du har hårda ord. Som alla de största kärlekshistorierna, tragisk.

Snälla ring, snälla var en del av mitt liv. Jag ger dig inte min morgon och inte min dag, du får nått så mycket bättre du får hela djävla jag. Inte något så fjuttigt som en morgon och en dag. Livet går mig förbi om jag inte öppnar ögonen. Det kommer aldrig någonsin vara perfekt. Det är helt ok, väck mig när allt är över.
Om man låtsas att man lever i en såpa kanske man aldrig behöver erkänna att väggarna är gjorda av papp och plast och att orden som kommer ur ens mun faktiskt inte är ens egna. Det är när godheten blundar som ondskan växer mest. Även sänkta hjärtan läker.
Jag litar inte på mig själv när jag älskar dig. Jag har slut på ord att säga dig. Du och jag föll i bitar som en trasdocka. Han kom in och sydde ihop dig igen som någon sorts hjälte.
Han söker upp dig för att slita ut dig. En sann vän tycker inte synd om en. Släng inte runt dig själv som om du inte betyder något. För det gör du, du betyder massor.
Ni är inte vackrast i världen. Världen är vackrast i er. De säger de bästa är tagna men de ljuger, de ljuger för vi finns ju kvar. Det största du någonsin kommer lära dig är att älska och bli älskad. Att människor som man älskar aldrig upphör att förvåna. Jag älskar inte dig, det kommer jag alltid göra.

Jag följde dig längst vägen den natten, så vuxen i din hand. Och mellan stjärnorna vet även mörkret att det dör. Men mörkret är ju relativt. Du håller mig kvar i något jag lämnat för länge sen.
Men det är där jag kommer ifrån.
                     

Vi ses en vacker dag i helvetet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt