Sentimentalitet

Bänkarna utanför min gamla högstadieskola har dekorerats med pretentiösa och inspirerande citat  Så som jag minns skolan. De flesta människor längtar inte tillbaka till högstadiet, inte jag heller. Däremot är jag sentimental av mig och samlar på både ord och citat och det här var fint. 
Framförallt när jag minns att vi en varm dag i juni stod precis vid de här bänkarna efter sista dagen i nian och inte ville lämna skolan, när vi gick därifrån skulle det vara definitivt slut. En av killarna rakade av sig sitt långa hår så vi stod i ett hårregn och försökte på alla sätt få tiden att stå still, den lilla stunden när vi insåg att det ändå varit ganska kul att gå de där fyra åren tillsammans. 




_

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt