Låren

Så här var jag klädd idag.


Då är det nästan väntat att få lite kommentarer kan man ju tycka. Men det finns mer och mindre genomtänkta kommentarer. Var jag köpt de eller att de är snygga är helt ok, det kan också leda till att få prata om Indien, vilket alltid är kul.
En person frågade var grenen sitter och jag visade att den sitter vid knäna, svaret tillbaka blev: "Men då känns ju låren!".
Att en person slänger ur sig en sådan kommentar utan tveksamheter får det att skära i själen och brinna i hela mig. När den här personen också jobbar med barn och ungdomar och har ett ansvar som förebild chockar det mig. Jag är bara tacksam att det inte var några barn i närheten som hörde det just nu.
Poängen med kläder är inte att "inte känna låren". Det handlar om att känna sig snygg och må bra i sig själv. Låren får gärna kännas, då vet jag att jag finns och inte håller på att tyna bort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt