Vanliga bikinitjejer

I kontrast till bikinireklamerna vill jag visa något vanligt. Vanliga tjejer i bikinis. Jag funderar mycket på om det är dumt att fortsätta kroppshetsen med fler bilder på bikinikroppar. Men just när det handlar om en bikinireklam och en hets inför sommaren att få den "perfekta" bikinikroppen så känns det rätt. Så länge majoriteten av bilder vi matas av är retuscherade och trådsmala kan vi aldrig se mångfalden och acceptera hur en kvinnokropp ser ut. Även män och manskroppar är drabbade men jag är kvinna och kan inte tala för någon annan än mig. Jag har aldrig känt mig så snygg och bekväm som jag gör i min kropp just nu, och då är den inte lika smal eller vältränad som den varit när jag var sjuk. Det handlar inte om att man måste se ut på ett speciellt sätt, det handlar om att våga må bra i sin egen kropp.
Våga visa hur människor ser ut, våga visa en annan verklighet än modevärldens. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och det här gör jag. Gör gärna samma sak och visa hur många olika snygga brudar som finns!

Sökte runt lite och hittade flera bloggar som säger samma sak, bland annat en som hade den här videon:








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt