Pannkakor

Jag älskar att samla på friskhetstecken! Det är en tydlig bekräftelse på att jag är frisk, ett halvår efter sista psykologsamtalet.
Jag var på Skansenutflykt med jobbet idag och hade med mig pannkakor till lunch. Med min uppskattningsförmåga blev det mycket pannkakor. Så det blev middag, lunch, mellis och middag igen (visserligen med soppa till, helt näringsfattigt orkar jag inte). Allt detta utan minsta antydan till ångest! Pannkakor som är så fruktansvärt mumsigt har stått otroligt högt upp på listan av ångestladdad mat i många år. Idag mår jag bra, är stark, trygg, snygg och älskar den kropp jag har. Jag har tid att lägga på helt onödiga saker som att måla, pyssla och läsa mängder med böcker. Tid som tidigare gått åt till att träna, äta och planera allt detta.

Tänk så mycket härligare livet är när jag är frisk! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt