#Vanligkropp

Kanske finns det någon som läser det här som inte har stött på #Vanligkropp än? För några veckor sedan kände jag att nu fick det vara nog. Jag skrev det här  och bad mina vänner att skicka bilder på sig själva i bikini till mig. Det har nu blivit en blogg, och ett instagramkonto. Jag har hittat så många projekt som jobbar med att förändra kvinnors syn på sina egna kroppar och läser Kroppspanik som inspirerar mig hela tiden. Jag har fått massor av positiva kommentarer och många som har eller tänker sig att de ska hjälpa till med att skicka in en bild på sig själva, eller lägga upp en på sociala medier med #vanligkropp. Det känns bra att göra något konkret, känns bra att ha någonstans att få utlopp för viss frustration och få all den underbara energi som kommer när människor vågar stå upp för sig själva, sina kroppar och vara stolta! Utöver det fortsätter jag skriva brev och mail till företag och informerar om För Sannare Skönhet. Känner du någon inom modebranschen? Var som helst inom modebranschen, berätta om det!

Låt oss den här sommaren känna att alla kroppar är bikinikroppar, strandkroppar, vackra och underbara som de är.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt